Přijďte si poslechnout Vánoční kantátu ve skvělém obsazení!
Sobota 3. 12. 2022 v 19 hodin
VÁNOČNÍ KONCERT
Leopold Koželuh: Vánoční kantáta
Michaela Šrůmová — soprán
Petr Nekoranec — tenor
Jakub Hliněnský — baryton
Český chlapecký sbor Boni pueri
Komorní filharmonie Pardubice
Dirigent Marek Štilec
Sobota 3. 12. 2022 v 19 hodin
Sukova síň Domu hudby
! UPOZORNĚNÍ ! Tento koncert bude nahráván pro Český rozhlas D dur a z toho důvodu budou na vybraných místech v hledišti rozmístěny nahrávací mikrofony. Děkujeme posluchačům za shovívavost.



Český chlapecký sbor BONI PUERI
Tento věhlasný sbor byl založen v roce 1982 a je znám daleko za našimi hranicemi. Je tvořen z chlapců ve věku od 4 – 19 let a za dobu svojí existence sbor absolvoval více než 4.000 samostatných koncertů po Japonsku, Kanadě, USA, Jižní Koreji, Hong Kongu, Číně a celé Evropě. Boni pueri vystupují také při významných státních příležitostech a na světových sympoziích (mj. předávání státního vyznamenání Siru Nicholasi Wintonovi, státní návštěva prezidenta SRN Joachima Gaucka, prezidentky Jižní Koreje, rakouského prezidenta Heinze Fischera, čínského prezidenta Si Ťin-Pchinga nebo královny matky Bhútánského království).
Boni pueri účinkovali po boku význačných umělců (José Carreras, Bobby McFerrin, Manfred Honeck), natáčejí pro televizi a rozhlas a spolupracují s význačnými soubory a orchestry po celém světě. Sbor absolvuje pravidelná profesionální koncertní turné po USA (St. Patrick’s Cathedral New York, Grace Cathedral San Francisco), Kanadě (Winspear Hall Edmonton), Japonsku (Tokyo Bunka Kaikan Hall, Cathedral st. Mary Tokyo), Jižní Koreji (Seoul Arts Centre), Číně (National Centre the for Performig Arts Beijing, Shanghai Oriental Art Centre), Velké Británii, Nizozemí (Concertgebouw Amsterdam, De Doelen Rotterdam), Dánsku, Francii, Itálii (Basilica di S. Maria Maggiore Bergamo), Rusku (Světlanovský sál, Čajkovského síň), Německu (Meistersingerhalle Norimberk), Rakousku (Karlskirche) aj.
Od roku 2017 se účastní prestižního muzikologického projektu Češi ve Vídni společnosti ArcoDiva Prague, kdy nastudovali a provedeli dílo J. V. Stamice a L. Koželuha za řízení dirigenta Marka Štilce. A právě provedení Koželuhovy Vánoční kantáty je skvělou příležitostí, která dá vyniknout jejich umu!

MICHAELA ŠRŮMOVÁ - soprán
Narodila se v Praze a vystudovala sólový zpěv na Pražské státní konzervatoři pod vedením Olgy Jirákové. Během studia absolvovala Letní mistrovské interpretační kurzy staré hudby ve Valticích na Moravě u britského prof. Jamese Griffise. Po studiích se úspěšně zúčastnila Mezinárodní pěvecké soutěže Emmy Destinnové v Českých Budějovicích. V rámci Maratonu soudobé hudby v Praze uvedla minimalistickou skladbu z tvorby Steeva Reicha – Tehillim. Úspěšně hostovala v Divadle J. K. Tyla v Plzni v nastudování opery O. Nikolaie - Veselé paničky windsorské v roli Anny. Stala se pravidelným hostem koncertního jednatelství FOK, s nímž se mimo jiné zúčastnila live nahrávky obnovené české premiéry Gluckovy opery Ezio v roli Císaře Valentiniána. Na základě pozvání Egyptian Philharmonic Chamber Orchestra vystoupila na slavnostním Novoročním koncertu v Káhiře s výběrem ze slavných vídeńských operet z tvorby Lehára, Kálmána a Strausse. Pravidelně vystupuje na renomovaných hudebních festivalech ve Znojmě, Třebíči, Brně, Náměšti nad Oslavou a Ostravě (Svatováclavský festival) na nichž se představila v operách W. A. Mozart - Don Giovanni, J. Haydn - Il Mondo della Luna, H. Purcell - King Artur, J. Mysliveček - Motezuma a oratoriích Juda Makabejský, Mesiáš, Stvoření, Vespere aj. Ve spolupráci s tanečním souborem Hradišťan, Zlínskou Filharmonií a The Czech Ensemble Baroque Orchestra, přijala účast na projektech Kytice – B. Martinů a Česká mše vánoční – J. J. Ryba. Již mnoho let se věnuje spolupráci s Filmovým symfonickým orchestrem a Filmovým studiem Barrandov na tuzemských i zahraničních produkcích filmové a počítačové hudby. Nově nyní navázala spolupráci s Janáčkovou filharmonií Ostrava, Capellou da Camera a Talichovým komorním orchestrem v rámci jeho abonentního cyklu a na závěrečném koncertu hudebního festivalu ve francouzském Bergeracu. Působila i jako členka souboru Opery Národního divadla v Praze, pro který nastudovala sólové role v operách: L. Janáček: Její pastorkyňa – Jano, W. A. Mozart: Idomeneo – První Kréťanka, L. Janáček: Káťa Kabanová – Fekluša, A. Dvořák: Rusalka - Kuchtík, L. Janáček: Příhody lišky Bystroušky - Chocholka.

Marek Štilec - dirigent
Marek Štilec patří k nejvýraznějším představitelům mladé generace českých dirigentů a v současnosti k nejvyhledávanějším českým dirigentům na světovém gramofonovém trhu. Natočil přes 30 CD pro společnosti ArcoDiva, Naxos, CPO, Radioservis, Supraphon a další produkce z USA, Brazílie, Itálie, Indie a řady dalších zemí. Světovými společnostmi je vyhledáván zejména pro svoje interpretace hudby klasicistní a české hudby romantické a soudobé.
Za své nahrávky získal řadu ocenění – mj. 2 x „Nahrávka týdne“ („Album of the week“) pro stanici WQXR v New Yorku, Nahrávka roku („Recording of the Year“) 2013 a 2014 pro MusicWeb International, „Projekt roku 2013“ pro časopis Hudební rozhledy a 2x tip Harmonie.
Je absolventem Pražské konzervatoře v houslové třídě Dany Vlachové, v dirigování je absolventem pražské AMU. Svá studia si rozšířil na řadě mistrovských kurzů u osobností jako Michael Tilson Thomas, Colin Metters, Jac van Steen, Jorma Panula, Gerd Albrecht, Vladimir Kiradjev, Johannes Gustavsson, Achim Holub. Je absolventem International Järvi Academy – masterclass s Leonidem Grinem.
Spolupracuje s řadou významných světových orchestrů: New World Symphony, Ulster Orchestra, Wiener Concert-Verein Orchester, Das Kurpfälzische Kammerorchester Mannheim, London Classical Soloists, Sinfonietta Cracovia, The Orchestra of the Swan, Berlin Camerata, Kammerphilharmonie Graz, National Orchestra of Moldova, Pärnu City Orchestra, Camerata Titano, Sinfonietta Bratislava, Státní filharmonie Košice a další.
Z českých: Český národní symfonický orchestr, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Janáčkova filharmonie Ostrava, Komorní filharmonie Pardubice, Pražská komorní filharmonie, Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín, Jihočeská komorní filharmonie České Budějovice, Plzeňská filharmonie, Filharmonie Hradec Králové a další.
Spolupracoval s více než třemi desítkami sborových těles, mj. s Pražským filharmonickým sborem, Houston Symphony Chorus, Martinů Voices a dalšími. Od roku 2019 působí jako stálý hostující sbormistr Českého chlapeckého sboru Boni pueri.

Petr Nekoranec - tenor
„Petr Nekoranec je živou definicí pojmu vycházející hvězda.“ (Bachtrack)
V sezoně 2022/23 se Petr Nekoranec představí v říjnu ve Florencii jako Oronte v Händelově Alcině po boku Cecilie Bartoli v titulní roli, v listopadu vystoupí na koncertě s Dianou Damrau v Praze (Ian Bell a bel canto), v březnu 2023 bude debutovat jako Pylades (Gluck: Ifigénie na Tauridě) v Opéra national de Lorraine v Nancy. Vrátí se do Národního divadla Brno jako Tamino (Kouzelná flétna) a na své domovské scéně v pražském Národním divadle přidá ke stávajícím rolím Almavivy (Lazebník sevillský), Tamina a Ferranda (Così fan tutte) dvě nové role: Romea (Romeo a Julie) a Dona Ottavia (Don Giovanni).
Petrovy operní závazky v sezoně 2021/22 zahrnuly roli Aspranda (Nicola Antonio Porpora: Carlo Il Calvo) v Markraběcím divadle v Bayreuthu, debuty v pražském Národním divadle v rolích Almavivy (říjen 2021), Tamina (prosinec 2021) a Ferranda (leden 2022), roli Jurodivého (Boris Godunov) ve Státní opeře Stuttgart, Tamina v Národním divadle Brno a Almavivy v Théâtre du Capitole v Toulouse. 31. 7. 2021 uvedl na Bachově festivalu v polském městě Świdnica spolu s pianistou Williamem Kelleym ve světové premiéře monodrama Comfort Starving britského skladatele Iana Bella, s nímž úzce spolupracuje.
V letech 2018–2020 byl sólistou Státní opery Stuttgart, kde se představil mj. jako Almaviva (Lazebník sevillský), Ramiro (Popelka) a Ernesto (Don Pasquale). V letech 2016–2018 byl frekventantem Lindemannova programu v newyorské Metropolitní opeře, a to jako první Čech, který byl do tohoto prestižního dvouletého projektu přijat. V letech 2014–2016 byl členem Bavorské státní opery v Mnichově a jejího operního studia, kde vytvořil řadu rolí včetně titulních rolí v operách Hrabě Ory a Albert Herring. Za roli Alberta Herringa mu byla 28. 11. 2016 v Mnichově udělena Bavorská umělecká cena. V lednu 2018 převzal cenu Classic Prague Awards v kategorii Talent roku 2017. Na podzim 2019 vyšlo jeho profilové album French Arias (Supraphon; Česká filharmonie, dirigent Christopher Franklin). Od sezony 2021/22 je sólistou Opery Národního divadla v Praze.
Petr Nekoranec je laureátem řady soutěží. V říjnu 2021 získal 2. cenu ve Světové pěvecké soutěži Vincerò v Neapoli, v lednu 2017 se stal absolutním vítězem Mezinárodní soutěže Francesca Viñase, konané v Gran Teatre del Liceu v Barceloně, kde obdržel rovněž Cenu Plácida Dominga. V srpnu 2015 se probojoval do semifinále Mezinárodní pěvecké soutěže královny Sonji v Oslu. V červenci 2014 se stal ve Vídni vítězem Mezinárodní pěvecké soutěže nesoucí jméno bulharsko-rakouské sopranistky Ljuby Welitsch a v září 2014 obsadil 2. místo v Concours International de Chant ve francouzském Toulouse. Z domácích soutěží uveďme Mezinárodní pěveckou soutěž Antonína Dvořáka v Karlových Varech.
Petr Nekoranec studoval zpěv na Konzervatoři Pardubice u Jarmily Chaloupkové a spolupracuje také s italským operním tenoristou a pedagogem Antoniem Carangelem.
Umělec je zastupen Alenou Kunertovou, Nachtingall Artists.
www.petrnekoranec.eu