Upravit stránku

Už bylo na čase. Po dlouhých letech převlékáme frak, přesněji řečeno - měníme logo. Zároveň se pod naše křídla vrací pořadatelství festivalu Pardubické hudební jaro, a tak se nabízelo, aby novou tvář dostal i festival. Chceme světu vyslat jasnou zprávu, že prostě patříme k sobě. Staré verze vedle sebe působily nešťastně, neumožnily by nám efektivně využít propagační možnosti, které současná doba nabízí, a tak bylo sjednocení vizuální identity žádoucí. Když už nám to ladí na pódiu, byla by škoda, kdyby vizuální komunikace směrem k veřejnosti pokulhávala. Přejeme si působit nejen zvukomalebně, ale také oku lahodně! Podívejte se, jakým směrem se od roku 2022 vydáváme...

Plnobarevná plocha svým tvarem představuje orchestr soustředěný kolem dirigenta, který tvoří centrální bod. Symbol dává také tušit tvar CD, jejichž natáčení představuje značnou část tradiční činnosti Komorní filharmonie Pardubice. Dalším rozměrem je odkaz na tvar akustické vlny, kterou prostřednictvím jemné animace lze oživit a vdechnout jí pulzující dynamiku. V základní barevné kombinaci „černá – bílá“ reprezentuje klasickou, nadčasovou hudbu. Takto minimalistický a jednoduchý symbol lze jednoduše uplatnit při práci s fotografiemi. Netříští se s jejich barevností. Použité patkové písmo evokuje historický rozměr, zatímco moderní tvar propojuje logo se současností.

Logo festivalu vychází z loga orchestru. Jednolitý tvar orchestru byl rozdělen do okvětních lístků, tedy jednotlivých festivalových koncertů, které jsou oproti logu orchestru jemnější a zaoblené. Blízkost obou symbolů zůstává zachována ve všech aspektech vizuálu. Okvětní lístky jsou symbolem jara a jarní svěžest se tak promítla do barevnosti. Základem je zelená, evokující probouzející se přírodu, a červená, která symbolizuje nejen květ, ale také barvu typickou pro Pardubice. Jde o čistý a jednoduchý tvar, který v sobě pojme celý orchestr i festival a snadno se uplatní v praxi. Věrní posluchači filharmonie v něm mohou navíc rozpoznat také tvar hlediště domácí Sukovy síně.

Ohlédnutí za tiskovou konferencí

Na mimořádné tiskové konferenci v pondělí 6. prosince jsme zástupcům médií představili nová loga a odtajnili festivalový program. Ředitel Komorní filharmonie Pardubice Pavel Svoboda je seznámil s vítězným návrhem od studia wwworks z Litomyšle, okomentoval symboliky, které v sobě nová loga nesou, a jejich vzájemnou provázanost. Náměstek primátora pro kulturu Jan Mazuch ocenil práci Josefa Křečmera, který v uplynulých devíti letech pod hlavičkou obecně prospěšné společnosti Barocco sempre giovane pořadatelství festivalu zajišťoval. Stejně tak náměstek hejtmana Roman Línek spolu s náměstkem primátora Jakubem Rychteckým, oba členové správní rady společnosti, ocenili energii, kterou se svými spolupracovníky do festivalu vložil. Shodným přáním všech bylo, aby festival i nadále vzkvétal a okolnosti byly natolik příznivé, že již nenastane "jaro na podzim", jak tomu bylo v případě posledního ročníku. I ten organizátoři skvěle zvládli a festivaloví příznivci se již mohou těšit na 44. ročník, který se uskuteční v období od 31. března do 11. května 2022 a nabídne 12 koncertů. Nastupující manažer festivalu Jaroslav Šlais upozornil například na koncert orchestru Karla Vlacha s hostem Jitkou Zelenkovou a také prozradil, že závěrečný koncert obstará vokální soubor 4TET. Více o připravovaném festivalu se dočtete v novém vydání Filharmonického magazínu.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti